Kontsertkoori lipp Foorum Koosseis Kroonika Repertuaar Kontaktandmed Hooaeg Kaarli kiriku kodulehekülg Proovid Tutvustus

KROONIKA
HOOAEG 2001-2002

Koori kroonik - Kadi Heinsalu

Reis Lätti
11.-13. jaanuar 2002
kirjutanud: Anu Käär, sopran

11. jaanuari hommikul kell 6.00 kogunes kummaline seltskond Kaarli kiriku ette parkimisplatsile. Lähemalt uurides selgus, et Kaarli kontsertkoor alustas oma reisi Lätimaale Daugavpilsi. Peale reisijate kohaoleku kontrollimist alustas meie tagasihoidlik ja unine seltskond sõitu.
Ent võta näpust, nii lihtne see ka ei olnud! Peale paarikümnemeetrist sõitu läks buss katki. Suuremal osal seltskonnast oli uni kadunud, üksteise võidu ennustati meie reisi edasist saatust. Nagu öeldakse, ei ole halba ilma heata ja kannatliku ootamise tasuks saadeti meile Tallinna Autobussikoondise kõige uuem buss.
Kui pakid said ümber tõstetud ja reisijad meeldivalt soojas ja mõnusas bussis istet olid võtnud, võis reis tõeliselt alata. Väga väsinud lauljad suikusid magusasse unne, ärksamad aga alustasid teekonda filmi "Kuulsuse narrid" vaatamisega videolt.
Piiri ületamisel Ikla piiripunktis sujus kõik rahulikult. Kuna buss sõitis kiiresti ja pikemate vahepeatusteta, jõudsime sihtpunkti üllatavalt ruttu.
Daugavpilsi linna keskväljakul võttis meid vastu kaunis jõuluehtes kuusk ja tuledes kultuurikeskus. See hoone meenutas tuttavat Salme tänava kultuurikeskust - võib-olla veidi suurem. Pärast pikka sõitu oli meeldivaks vahelduseks seista kahe jalaga maa peal ja teha dirigendi näpunäidete järgi hääleharjutusi. Sellele järgnes saaliproov. Edasi juhatati meid kohalikku koolimajja õhtusöögile. Isegi hilisõhtuse näksimise eest oli hoolt kantud. Saime kaasa isuäratava toidupaki salati ja koogiga. Olles söönud, läksime esinemispaika tagasi. Riietusime talaaridesse ja istusime saalis meile reserveeritud kohtadele.
Kooride tase ulatus A-st kuni Y-ni. Eriti hea ja ereda mulje jättis koor Sankt-Peterburgist, kes nii käitumismaneerilt kui muusikaliselt oli laitmatu. Peale Peterburi koori esines koor Poolast ja nii jõudis esinemisjärg ka meie kätte.
Arvestades pikka teekonda, varahommikust tõusmist ja kiiruga lahtilauldud hääli oli meie esinemine hea. Dirigent Heli Jürgensoni sõnul oli saali akustika hea ja koori vaikselt lauldud fragmendid tõeliselt vaiksed ja vaevu aimatavad, ainult hingeõhk liigutas esimestes ridades istuvate kuulajate juukseid.
Peale kontserti majutati meid linna parimasse hotelli "Latvia", mis asus kultuurikeskuse lähedal. Võrdluseks meie parimate hotellidega toon näite, et terve hotelli peale oli üks duðiruum ja igal korrusel üks meeste ja naiste tualett. Tubades oli 2-3 kohta. Sisustus nõukogulikult tagasihoidlik. Temperatuur täiesti normaalne. Kraanist hilisemal kellaajal enam sooja vett ei tulnud.
Olles ennast sisse seadnud, otsustas vähemalt osa koorist teha tutvust linna ööeluga. Ilm oli meeldivalt karge ja väike tunnine jalutuskäik mööda linna oli vahelduseks päevasele istumisele. Lõpuks leidis iga väike seltskond võimaluse veeta aega mõnes kohvikus või pubis. Stiilse mulje jättis pubi "Gubernator", mida oli külastanud ka Inglise prints hiljutisel Läti-visiidil.
12. jaanuar. Hommikusöök koolimajas kell 9.00. Kohvi kulus kõigile marjaks. Kell 10.00 koguneti bussi ja algas linnaekskursioon giidiga. Külastasime ajaloomuuseumi ja iidse kaitsekindluse varemeid. Kuna Daugavpils on piiriäärne linn, elab selles linnas mitu rahvust. Sellega seletatakse ka kirikute mitmekesisust nii väikesel alal. Saime võimaluse viibida ühes nendest pühakodadest.
Kell 13.00 oli lõunasöök koolisööklas. Ennast täis puginud, võis jalutuskäik linnas jätkuda ja võttes arvesse eestlase uudishimu, topiti oma nina igale poole, võib-olla isegi sinna, kuhu poleks vaja.
Kell 19.00 alustati kontserti esimeses kirikus, mis eeldatavasti oli katoliku kirik. Kuulama oli tulnud palju rahvast. Väikeseks vahejuhtumiks võis pidada asjaolu, et meie koori esinemise ajaks polnud dirigendil noodipulti ja see asendati mingit sorti kõnepuldiga. Arvestades selle postamendi kõrgust ja dirigent Heli lüheldast kasvu, tekkis probleem, et koor ja dirigent üksteist ei näe. Siiski esitasime kava hästi. Edasi liiguti järgmisse, vanausuliste kirikusse. Seal ei lubatud kellelgi laulda. Tavalises õigeusukirikus sai ajanappuse tõttu esineda vaid üks koor, ent mitte meie oma.
Luteri kirikusse ei pääsenudki, sest seal käis remont. Õhtusöök toimus kell 21.00 ja samal ajal algas ball. Kahjuks antud pidu balli kategooriasse liigitada ei saanud, pigem meenutas see 1980ndate vene kogukonna diskot. Veidi pettunult pöörduti tagasi hotelli ja seltsielu jätkus väikestes gruppides.
13. jaanuar. Kojusõit algas hommikul kell 9.30, olles eelnevalt kinnitanud keha ja omandanud reisimoona. Teel koju meenutati vanu häid aegu ja lauldi karaoket.